Nasze metody

Podczas warsztatów w ramach kreatywnych kursów korzystamy z różnorodnych metod, technik i narzędzi edukacyjnych. Wszystkie zajęcia prowadzone są za pomocą dynamicznych i interaktywnych metod. Ogromną zaletą naszego programu jest, z jednej strony stosowanie cenionych w świecie sposobów pracy pedagogicznej, z drugiej natomiast opracowywanie autorskich strategii zdobywania wiedzy i umiejętności.

Podczas całorocznej nauki wykorzystujemy:

  • zabawy teatralne, muzyczne, plastyczne, ruchowe,
  • zabawy logopedyczne i psychopedagogiczne,
  • zagadki, łamigłówki umysłowe, rebusy,
  • doświadczenia i eksperymenty,
  • wielozmysłową stymulację,
  • burze mózgów, mapy myśli, metaplany,
  • elementy treningu pamięci i koncentracji,
  • elementy treningu asertywności i autoprezentacji,
  • techniki rozluźniająco-relaksacyjne,
  • elementy dramy,
  • zespołowe zabawy i gry dydaktyczne,
  • ćwiczenia podnoszące samoocenę, motywację i pozytywne myślenie.

Naukowe podstawy kursu:

  • model inteligencji emocjonalnej D. Golemana,
  • teoria inteligencji wielorakiej H. Gardnera,
  • koncepcje pedagogiczne J. Korczaka,
  • koncepcje rozwojowe L. Wygotskiego, J. Piageta, L. Kohlberga, E. Eriksona,
  • psychologia twórczości E. Nęcka,
  • koncepcja myślenia lateralnego E. de Bono,
  • teoria wyuczonego optymizmu M. Seligmana,
  • koncepcja transgresyjna J. Kozieleckiego,
  • Ruch Rozwijający W. Sherborne,
  • Kinezjologia Edukacyjna P. Denisona,
  • elementy Klanzy.